Palautetta

Opiskellessani terveystieteitä, pääaineenani hoitotiede, olen saanut hyvää ja kehittävää palautetta niin opiskeluharjoittelujen opiskelijoilta, opettajilta,  kuin opiskelijakollegoiltanikin.
 
Haluan jakaa saamaani palautetta sinun kanssasi:
 
Opetusharjoittelujen opiskelijat:
  • Ruusuja:
    "Miellyttävä esiintyminen, selkeä ulosanti, asiantuntemus ja asiaan perehtyneisyys tulee hyvin esiin"
    "Innostava tapa opettaa"
    "Monipuolisesti rakennettu opetuskokonaisuus, huomioit opiskelijat hyvin"
  • Kehitettävää:
   " Enemmän vielä käytännön esimerkkejä"
    "Tiukemmin voit pyytää hiljaisuutta"
    "Ryhmätyö ok. Aikaa sille hieman nihkeästi"
 

Moodle verkko-oppimisympäristön kehittäminen osana Opetusharjoittelu 3 -opintojaksoa, yhteistyössä TtM-opiskelija Sanna Luokkamäen kanssa:

  • "Verkko-oppimisympäristössä hyvää on esim. selkeä oppimis- ja opetusprosessin mukainen rakenne. Otsikointi helpottaa asioiden löytymistä, kun asiaa on paljon."
  • "Selkeät sivut, järjestelmälliset, kukin didaktiikan osa-alue omassa lokerossaan, josta asiat on helppo löytää. Selkeä kieli. Monipuoliset sivut, jossa varsinaisen opetettavan asian lisäksi lisämateriaalia."
  • Oppimisympäristö on laaja. Silti mielestäni oppimisympäristöstä oli saatu hyvin selkeä ja loogisesti etenevä."
  • "Aluksi kun katsoin oppimisympäristöä hieman ahdisti kun huomasin miten paljon siihen liittyy eri luentoja, artikkeleita ja tehtäviä. Asiat kuitenkin etenivät loogisesti ja oppimisympäristöstä oli helppo katsoa mitä seuraavaksi tulee tehdä."
  • "Oppimisympäristössä olevat kuvat opettajista sekä maisema- ja luontokuvat piristivät mieltä ja loivat ympäristöön rauhoittavan tunnelman. Kokonaisuudessaan mielestäni hyvä ja monipuolinen oppimisympäristö."
  • "En pysty keksimään sellasta, mikä pitäisi uusia tai muuttaa toisenlaiseksi, sivut palvelivat minun tarpeitani hyvin."
 
 
Opettajat yliopistolta ja opetusharjoittelusta:
 
  • "Opetustapahtuman sisältö oli melko hyvin rajattu ja linjassa tavoitteiden kanssa. Tutkimusten käyttö oli relevanttia suhteessa käsiteltävään aiheeseen. Yhteiskunnallinen ja terveyspoliittinen linjaus korostui opetuksessa hyvin. Hienoa!"
  • Alkuorientaatio oli hyvä. Opetustapahtuma oli kokonaisuudessaan tiivis tietopaketti. Hyvä. Huomioit opiskelijat hyvin ja sinulla oli hyvä katsekontakti ryhmään koko ajan. Vuorovaikutus opiskelijoiden kanssa oli luontevaa ja sinulle oli helppo esittää kysymyksiä."
  • Tuntisuunnitelmat olivat erittäin hyvin laadittuja, täsmentäminen, tarkentaminen ja muutokset sujuivat luontevasti tuntien edetessä; niissä oli huomioitu opetussuunnitelman mukaiset tavoitteet sekä etukäteen sovitut teemat. Opiskelijoille ei jäänyt epäselväksi, mihin kokonaisuuteen käsiteltävä asia kuului."
  • "Sisältöjen syventäminen perustiedot ja työkokemusta omaaville opiskelijoille on haastavaa, mutta mielestäni asiasisällöt, joihin päädyit olivat perusteltuja ja sopivan vaativia erikoistumisopintojen opiskelijoille."
 
Omat opiskelijakollegani:
 
  • "Ohjeet annoit selkeästi ja seurasit miten ryhmät lähtivät työskentelemään. Ehkä näyttelykävelyn ohjeistus voisi olla hieman tarkempi."
  • " Opiskelijakeskeiset tavoitteet ilmentävät humanistista oppimiskäsitystä. Tavoitteissasi näkyy myös pyrkimys tiedon soveltamiseen, yhteistoiminnallisuuteen ja opisklijoiden itseohjautuvuuteen eli konstruktivistinen oppimiskäsitys."
  • "Koska kyseessä erikoistumisopinnot, oletan opiskelijoilla olevan keskustelua aiheesta aiemminkin. Opetus meni selvästi hieman syvemmälle tasolle."